“ညည္းတုိ႔ကုိယ္ ညည္းတုိ႔ ရုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ မွတ္ေနလား”
“ ႏြယ္တုိ႔က ဘာျဖစ္ေနလုိ႔လဲ”
“ေယာက်္ားသြားေလရာ ညည္းက တတန္းတန္းလုိက္ေနစရာလား။ ဟုိနားလည္း တတြဲတြဲ၊ ဒီနားလည္း ပူးကပ္ကပ္..။ ဟြန္း ေျပာလုိက္ခ်င္ဘူး”
ေဒၚေလးအႀကီး၏ စကားေၾကာင့္ ကၽြန္မ ျဖန္းခနဲ အရွက္အုိးကြဲသြားေတာ့မတတ္ ရွိရဆဲ ေဒၚေလးအငယ္က…
“ ဒီေလာက္ ျဖစ္ေနၾကရင္လည္း ႏွစ္ေယာက္ႀကိဳးနဲ႔ ပူးခ်ည္ထားၾက”
…ဟု အေငၚတူးေလသည္။
သားတုိ႔အေဖနားသုိ႔ ထုိစကားေတြ ျပန္ေျပာျပေသာအခါ…
“ႏြယ့္ ေဒၚေလးတုိ႔က အပ်ိဳႀကီးေတြဆုိေတာ့ ရုိးတာကုိး”
ဟု နားလည္စြာ ဆုိခဲ့ရွာသည္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မတုိ႔ႏွစ္ေယာက္သား ေတာ္တန္ရုံ
ပြဲလမ္းမ်ားမွလြဲလွ်င္ (အထူးသျဖင့္ ေဒၚေလးတုိ႔ေရွ႕မွာ) ႏွစ္ေယာက္တြဲ
ပြန္းတီးနီးကပ္ေသာအေျခအေနကုိ သတိထား ေရွာင္ၾကရပါသည္။ သု႔ိေပမယ့္
ေဒၚေလးတုိ႔၏ အေျပာကေတာ့ လုံး၀ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ရသည္ မဟုတ္ပါ။ သူတုိ႔က
ကၽြန္မတုိ႔၏ မဂၤလာ ကိစၥမွာကတည္းက အျမင္မၾကည္လင္ခဲ့ၾကသူေတြ မဟုတ္လား။
ကၽြန္မတုိ႔၏ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲကုိ ၿမိဳ႕လယ္ရွိ ‘န၀ရတ္’ ခန္းမမွာ က်င္းပခဲ့တာ
ျဖစ္ပါသည္။ ထုိစဥ္က ကၽြန္မတုိ႔ၿမိဳ႕တြင္ န၀ရတ္ခန္းမက ေခတ္စားေနခ်ိန္
ျဖစ္ပါသည္။ ၀ါကၽြတ္သည္ႏွင့္ ေန႔ေကာင္းရက္သာ အားလုံးမွာ
ဘြတ္ကင္ေတြျပည့္ေနႏွင့္ၿပီ။ သည္ခန္းမမွာ မဂၤလာပြဲႏႊဲရပါမည့္အေရးအတြက္
ကၽြန္မတုိ႔ ႏွစ္ဦးသား အခ်ိန္ အၾကာႀကီး ႀကိဳတင္တုိင္ပင္ျပင္ဆင္ကာ မရအရ
ရက္ခ်ိတ္ႏုိင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤမွ် အပင္ပမ္းခံကာ
၀ီရိယစုိက္ထုတ္ခဲ့ရသည္ႏွင့္ မတန္ေအာင္ပင္ ေဒၚေလးတုိ႔ေျပာပုံေၾကာင့္
ကၽြန္မတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ကသိကေအာင့္ ျဖစ္ၾကရပါသည္။
“ညည္းတုိ႔ဟာကလည္း လူလည္ေကာင္ႀကီးမွာ မရွက္မေၾကာက္…”
‘တစ္သက္မွာ တစ္မဂၤလာပဲေဆာင္တာပါ ေဒၚေလးတုိ႔ရယ္။ ဘာကုိ ရွက္စရာလုိလုိ႔လဲ”
ကၽြန္မ၏ ေလသံက အနည္းငယ္ေတာ့ စူးစူးစြာစြာ ျဖစ္ေနခဲ့မည္ ထင္သည္။
ေဒၚေလးတုိ႔ႏွင့္ ခုမွ ေတြ႕သိရေသာ ခင္ပြန္းေလာင္း၏ မ်က္ႏွာကုိလည္း ခုိးၾကည့္
အကဲခပ္ရေသးသည္။ ႏွစ္ဘက္မိဘ၊ လူႀကီးစုံရာေရွ႕မွာ
ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္မက သူ႕အား အိမ္လည္မေခၚ၀ံ့ခဲ့။
သူကလည္း အေၾကာင္းကိစၥထူးမရွိပဲ ၀င္ထြက္လည္ပတ္ရန္
ခပ္အန္းအန္းျဖစ္ေနေသးသည္ဟုဆုိကာ အ၀င္အထြက္ မရွိသေလာက္မုိ႔
ကၽြန္မတုိ႔မိသားစုႏွင့္ စိမ္းသစ္ေနေသးသည္။ ေဒၚေလးတုိ႔အေၾကာင္းကုိ
ကၽြန္မထံမွသိရသေလာက္ႏွင့္ပင္ သူက အနည္းငယ္ေတာ့ လန္႔ရွိိန္ေန၏။
‘ခုေခတ္ မိန္းကေလးေတြမ်ား တကယ္ မလြယ္ဘူး”
တစ္ေယာက္က စလုိက္ရုံရွိေသးသည္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က သံတူေၾကာင္းကြဲစကားေတြႏွင့္ တက္ညီလက္ညီ ေထာက္ခံလုိက္လွ်က္….`
“ဟုတ္ပေတာ္။
က်ဳပ္တုိ႔ငယ္တုန္းကျဖင့္ သတုိ႔သမီးဆုိ ျမင္ဖူးခ်င္လုိ႔ ဟုိ ထရံေပါက္၊ ဒီ
ထရံေပါက္ေတြကေန ေခ်ာင္းလုိက္၊ ေျမာင္းလုိက္ရတာ ဆုိတာ…။ ခုေတာ့ျဖင့္
သတုိ႔သမီးကုိ သြားတၿဖဲၿဖဲနဲ႔ မျမင္ခ်င္မွ အဆုံး။ လူလည္ေကာင္ထြက္
ဧည့္ခံေနတာေလ”
ကၽြန္မတုိ႔
ႏွစ္ဦးသားခမ်ာ ဘာျပန္ေျပာရမွန္းကုိ မသိတတ္ႏုိင္ခဲ့။ ရက္ပုိင္းအတြင္း
ဧည့္ခံပြဲက်င္းပေတာ့မည့္ သတုိ႔သား၊ သတုိ႔သမီးေလာင္းေတြေရွ႕မွာ
ေျပာေနေသာစကားေတြက ဘယ္လုိႀကီးေတြမွန္းကုိမသိ။ ကုိယ္ေတြ၏ ဧည့္ခံပြဲမွာ
ကုိယ္တုိင္ဧည့္ခံတာဟာ အရွက္နည္းတာဟု အဓိပၸါယ္ေရာက္ေနေတာ့ၿပီ။
“ေဒၚေလးတုိ႔ ေခတ္နဲ႔ေတာ့ တူမလား ေဒၚေလးရယ္”
ေအာက္ကလိအာရင္း သတုိ႔သားေလာင္းကုိ အသာလက္ကုတ္ကာ ေနာက္ဆုတ္ခဲ့ရသည္။ သူကေတာ့
အမႈမထားစြာ ရယ္ေမာေနႏုိင္ေသးသည္မုိ႔ ေတာ္ေတာ့သည္။
ကၽြန္မတုိ႔ငယ္စဥ္က ေမေမ့ ညီမ၀မ္းကဲြတစ္ေယာက္၏ မဂၤလာေဆာင္ကုိ
မွတ္မွတ္ရရရွိေနေသးသည္မုိ႔ သူ႕ကုိ ျပန္ေျပာျပရေသးသည္။ သတုိ႔သား
သတုိ႔သမီးမ်ားက တစ္ရပ္ကြက္တည္းသားခ်င္းေတြ ျဖစ္သည္။ လမ္း
တစ္လမ္းသာျခားသည္မုိ႔ အိမ္ခ်င္းကလည္း မေ၀းလွ။ ဟုိဘက္၊ ဒီဘက္
ႏွစ္အိမ္စလုံးမွ ေလာ္စပီကာေတြ အုန္းပင္ထိပ္ဖ်ားတင္ကာ အၿပိဳင္ဖြင့္ေနခဲ့ၾကရာ
တစ္ရပ္ကြက္လုံးမွာ အခါေတာ္ေပးတာက နတ္ေရးငယ္ေရႊစာ ဆုိေသာအသံေတြ
ညံစာေနေတာ့ကာ ကုိယ့္အိမ္တြင္းမွာပင္ စကားစျမည္ ေကာင္းေကာင္းဆုိမရ။ ဒါေပမယ့္
ဘယ္သူမွ စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ မျဖစ္ခဲ့ၾကဘူး ထင္ပါသည္။ ညေနရီမွာ
၀တ္ေကာင္းစားလွေတြ ၿပိဳးျပက္လွ်က္ ဟုိဘက္အိမ္၊ သည္ဘက္အိမ္
သြားခ်ည္ျပန္ခ်ည္ကူးလူးကာ တစ္ရပ္ကြက္လုံး ၿပံဳးေပ်ာ္ေနခဲ့ၾကသည္ပင္။
ထုိစဥ္ကတည္းက ကၽြန္မတုိ႔ ကေလးငယ္ေတြက ဘ၀င္မက်ႏုိင္ခဲ့ၾကေပ။ မဂၤလာေဆာင္
တစ္ခုမွာ အဓိက ဇာတ္လုိက္ျဖစ္ေသာ သတုိ႔သားႏွင့္ သတုိ႔သမီးကုိ လူတုိင္း
စိတ္၀င္စားၾကပါသည္။ တစ္သက္လုံးက
ျမင္ေတြ႕ရင္းႏွီးဖူးၿပီးသားလူေတြျဖစ္ေသာ္လည္း သည္အခ်ိန္မွာေတာ့
တစ္မ်ိဳးထူးျခားေနေလမလားဟု စိတ္၀င္တစားရွိၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ သတုိ႔သမီးကုိ
ပုိလုိ႔ စိတ္၀င္စားၾကသည္။ ဆံထုံးကေလးက ဘယ္လုိထုံးဖြဲ႕ထားမွာလဲ။
မိတ္ကပ္ေဖြးေဖြးႏွင့္ ဘယ္ေလာက္ လွပေနမွာလည္း။ ပု၀ါကေလးကုိ
စြယ္စုံခ်ထားမွာလား။ ပခုံးတစ္ဖက္မွာ ပန္းပြင့္ကေလးေဖာ္ကာ ခ်ထားလွ်င္လည္း
လွမည္ပင္။ ၀တ္စုံကေရာ ဘာအေရာင္ေလးလဲ။
ကၽြန္မတုိ႔ေရာက္ေနေသာ မဂၤလာေဆာင္အိမ္က မိန္းကေလး၏ အိမ္ျဖစ္သည္။
ဧည့္ခံပြဲမွာ စိတ္၀င္စားစရာ သတုိ႔သမီးကုိမူ မျမင္ေတြ႕ရ။ ေယာက်္ားေလးဘက္ကုိ
ေရာက္လွ်င္ေတာ့ သတုိ႔သားေရာ၊ သတုိ႔သမီးကုိပါ ျမင္ရမည္ဟု ထင္ခဲ့သည္။
ဒါေပမယ့္ ဟုိဘက္အိမ္မွာလည္း သတုိ႔သားတစ္ေယာက္တည္း ေငါင္းစင္းစင္းႀကီး
ဧည့္ခံေနပါသည္။
“ေမေမ…။ ေဒၚေလးက ဘယ္အိမ္မွာလဲ”
“သူ႕အိမ္မွာေပါ့”
သတုိ႔သား သတုိ႔သမီး တစ္ေနရာတည္းမွာ ဧည့္ခံခြင့္က ခုိးရာလုိက္ေျပးေသာ
စုံတြဲေတြမွာသာ ရွိၾကတာျဖစ္သည္။ တစ္ေနရာတည္း
၊တစ္အိမ္တည္းမွာ(ေယာက်္ားေလးရွင္၏ ေနအိမ္) ဆုိေသာ္လည္း ႏွစ္ကုိယ္ယွဥ္တြဲ
ဧည့္ခံခြင့္ေတာ့ မရၾကရွာပါ။ သတုိ႔သားကသာ ဧည့္သည္ေတြၾကားမွာ တလႊားလႊားႏွင့္
ဧည့္ခံႏုိင္တာျဖစ္ပါသည္။ သတုိ႔သမီးကုိေတာ့ ဧည့္သည္စုံေအာင္ ေတြျမင္ခြင့္
မရႏုိင္ၾကေပ။ ခမ်ာ အခန္းတစ္ခုထဲမွာ ရံေရြေတာ္မ်ား ၿခံရံခစားလွ်က္
အလွၾကည့္ခံေနရသည္။ ‘အပ္ေဆာင္’ ဟု ကၽြန္မတုိ႔ အရပ္က ေခၚၾကပါသည္။ မိန္းကေလး၏
အိမ္သုိ႔ လူႀကီးစုံရာျဖင့္ ထုိအခ်ိန္က်မွ ျပန္အပ္ၾကရသည္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္
ေတာင္းရမ္းလက္ထပ္ယူၾကသူေတြထက္ေတာ့ ဂုဏ္ငယ္သည္ဟု အမ်ားက သတ္မွတ္ၾကပါသည္။
ယခု မဂၤလာေဆာင္ကေတာ့ ႏွစ္ဖက္မိဘေတြ ေက်နပ္ၾကည္ျဖဴစြာ ေၾကာင္းလမ္းကာ
ေတာင္းရမ္းယူေသာပြဲေပမုိ႔ သတုိ႔သမီးက သူ႕အိမ္မွာပဲ ရွိေနရသည္။
ေယာက်္ားေလးဖက္မွ ခန္း၀င္ပစၥည္း အျပည့္အစုံျဖင့္ သြားေရာက္ ေတာင္းရမ္းလွ်က္
မဂၤလာေဆာင္ႏွင္းရမွာ ျဖစ္သည္တဲ့။
သတုိ႔သမီးအိမ္သုိ႔ ျပန္ေျပးကာ ကမန္းကတန္း ရွာပုံေတာ္ဖြင့္ေလမွ
ေမွာင္ေမွာင္၊ ေလွာင္လွာင္ အခန္းက်ည္းေလးထဲမွာ ကၽြန္မတုိ႔၏ ေဒၚေလးကုိ
ရွာေတြ႕ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေဒၚေလးအား မျမင္ရ။ အမ်ိဳးသမီး အရြယ္စုံက သူမကုိ
၀ုိင္းရံကြယ္ကာထားလုိက္ေသးသည္။ အုိး… ဒီလုိမ်ိဳးျဖင့္ ကၽြန္မေတာ့
စိတ္အုိက္တာနွင့္ ေသမွာပဲ။ အခန္းက ေလလည္း အလုံအေလာက္မရ။ လူေတြက နံေဘးမွာ
၀ုိင္းလုိ႔ အုံလုိ႔။ ကုိယ္ေပၚမွာလည္း ၀တ္ဆင္ေနမက်ေသာ
၀တ္ေကာင္းစားလွေတြႏွင့္ ။ ျပင္ဆင္ျခယ္သလုိ႔လည္း ထားေသးတာ မဟုတ္လား။ ကၽြန္မ၏
ေဒၚေလးတစ္ေယာက္ အသက္ရွဴလုိ႔မွ ၀ပါေသးရဲ႕လားမသိ။ သတုိ႔သားရယ္…
ျမန္ျမန္လာေခၚပါေတာ့။
ဘယ္ေလာက္မ်ား
အျဖစ္သည္းၾကသလဲဟု ကၽြန္မက အရြယ္ႏွင့္မမွ် ေတြးမိခဲ့ေသးတာျဖစ္သည္။
သတုိ႔သားဘက္က ေဆြမ်ိဳးမိဘေတြက ေရာက္လာၿပီး ေျပာၾကဆုိၾက၊ သတုိ႔သမီးဘက္က
ႀကိဳဆုိေနရာခ်ထားၾက။ သတုိ႔သားခမ်ာ သူ၏ သတုိ႔သမီးကုိ မသိမသာ ရွာေဖြစ ျပဳၿပီ။
သုိ႔ေပမယ့္ ဘိတ္သိတ္ဆရာက စာသံေပသံႏွင့္ ေခၚမထုတ္မခ်င္း
သူေကာင္းသားကေလးခမ်ာ လူပုံအလည္မွာ ေငါင္းစင္းစင္း။ သတုိ႔သမီး အခန္းထဲမွ
ထြက္လာေတာ့လည္း ခ်က္ခ်င္းလွမ္းၾကည့္လုိ႔ မျမင္ႏုိင္ပါ။ အခန္းထဲမွာ
ေစာင့္ၾကပ္၀န္းရံေနၾကကုန္ေသာ အမ်ိဳးသမီးႀကီးငယ္တုိ႔က
တြဲကူ၀ုိင္းရံထားေသးသည္မွာ သတုိ႔သမီးသည္ပင္ သူ႕လမ္းသူ မျမင္ႏုိင္။
မဂၤလာခန္းမအတြင္း ေစာင့္စားငံလင့္ေနၾကေသာ ပရိတ္သတ္ကလည္း လည္တုိင္ေတြကုိ
ဆြဲဆန္႔ကာ ေမွ်ာ္ေနလုိက္ၾကသည္မွာ ညြတ္သီးေနေတာ့သည္။ သတုိ႔သား၏ နံေဘးမွာ
ယွဥ္တြဲထုိင္ခ်လုိက္ရသည့္တုိင္ သူမ ေခါင္းမေဖာ္ရဲေသး။ သုိ႔ေပမယ့္
ဧည့္ခံပြဲကာလတစ္ေလွ်ာက္လုံး အခန္းက်ဥ္းထဲမွာ
မြန္းက်ပ္ပိတ္ေလွာင္ခံထားရသည္ႏွင့္ စာလွ်င္ေတာ့ အမ်ားႀကီး သက္ေတာင့္သက္သာ
ရွိမည္ထင္ပါသည္။ ေဒၚေလးလုိ သတုိ႔သမီးမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္ခ်င္ဘူးဟု ထုိစဥ္ကတည္းက
ကၽြန္မစိတ္မွာ စြဲေနခဲ့သည္။
တကယ္တမ္း ကၽြန္မ၏ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲမွာလည္း ကၽြန္မ၏စိတ္တုိင္းက်
မဂၤလာခန္းမအလယ္မွာ ႏွစ္ကုိယ္ယွဥ္တြဲလွ်က္ ဧည့္ခံႏုိင္ခဲ့သည္မုိ႔
ေက်နပ္ရပါ၏။ ကၽြန္မ၏ သတုိ႔သားကုိလည္း ေက်းဇူးတင္ရပါသည္။ သုိ႔ေသာ္
ေဒၚေလးအပ်ိဳႀကီးမ်ား၏ စားပြဲကုိေတာ့ ကၽြန္မ တမင္မျမင္ေယာင္
ျပဳေနခဲ့ရသည္မုိ႔ ဇက္ႀကီးက ေညာင္းၿပီး ေတာင့္တင္းေနသလုိထင္ရသည္။ သုိ႔ေပမယ့္
ကၽြန္မ ေယာင္လုိ႔ေတာင္ သူတုိ႔စားပြဲအနီးသုိ႔ မသီရဲ။ မႏွစ္သက္ႏုိင္ေသာ
ဟန္မူယာမ်က္ႏွာထားေတြႏွင့္ ၿပံဳးမဲ့မဲ့ရွိေနခဲ့ၾကတာ မဂၤလာပြဲ
တစ္ေလွ်ာက္လုံး မဟုတ္လား။ မဂၤလာအမွတ္တရ ဓါတ္ပုံအရုိက္ခံေသာအခါမွာလည္း
ဓါတ္ပုံဆရာက…
“နည္းနည္းကပ္ပါဦးဗ်ာ။ သတုိ႔သမီးက သတုိ႔သားလက္ကေလးကုိ ခ်ိတ္ထား။ ဟုတ္ၿပီ”
ထုိအစဥ္အလာအားလုံးကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး မသိလုိ႔မွ မဟုတ္ပဲ။
မ်က္လုံးေဒါက္ေထာက္ၾကည့္ေနၾကေသာ ေဒၚေလးတုိ႔ကုိ လန္႔ေနလုိ႔သာ။
စိတ္ထဲမေတြ႕လွ်င္ လူေရွ႕သူေရွ႕မေရွာင္ ေျပာခ်လုိက္ေလမလားဟု
တထင့္ထင့္ျဖစ္ေနခဲ့ရတာ မဟုတ္လား။ ဓါတ္ပုံထဲမွ ကၽြန္မ၏ အၿပံဳးသည္ မသက္မသာ၊
မလြတ္မလပ္ႏွင့္ တင္းက်ပ္ေနခဲ့တာ ခုတုိင္ သက္ေသရွိေနဆဲပင္။
စကားစတစ္ခုရလၽွင္ မၿပီးစတမ္း၊ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ မေမ့စတမ္း ၊
အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္တုိင္း အစေဖာ္ကာ ေရႏွဴးေလ့ရွိေသာ ေဒၚေလးႏွစ္ေယာက္၏
စကားျမားဒဏ္ကုိ ကၽြန္မတုိ႔ အလူးအလဲခံခဲ့ရပါသည္။ ကၽြန္မ၏ ၀ဋ္ဒုကၡမ်ားသည္
သူတုိ႔၏ ေျမး၊ ကၽြန္မတုိ႔၏ တူမ၀မ္းကြဲတစ္ေယာက္ လက္ထပ္ေလမွ တစ္၀က္တစ္ပ်က္
ကၽြတ္လြတ္ႏုိင္ခဲ့ေတာ့တာ ျဖစ္သည္။
သူတုိ႔၏ မဂၤလာပြဲက ဗီဒီယုိမွတ္တမ္းတင္ပါ ပါလုိက္ေသးသည္မုိ႔ ပုိလုိ႔
ေျပာစမွတ္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ကင္မရာသမားကလည္း ေရခ်ိဳးခန္းမွအထြက္ မ်က္ႏွာေပၚ
မိတ္ကပ္တင္ကတည္းက ၀ီရိယစုိက္ကာ မွတ္တမ္းတင္ေနေတာ့တာျဖစ္သည္။ ေနအိမ္မွ မဂၤလာ
ခန္းမဆီ အသြား၊ မဂၤလာပြဲတစ္ေလွ်ာက္လုံး ဧည့္ပရိတ္သတ္တစ္ေယာက္မွ်
မက်န္ရေလေအာင္ မွတ္တမ္းတင္ေပးေနသည္သာမက ၊ မဂၤလာပြဲမွ အိမ္သုိ႔အျပန္
လမ္းအထိလည္း မလစ္ဟင္းေစရ။ ထုိမွ်ႏွင့္ အားမရပဲ မဂၤလာအိပ္ခန္းအထိ ၀င္လုိက္ကာ
လက္ဖြဲ႕ပစၥည္းေတြ ႏွစ္ဦးအတူ ဖြင့္ေဖာက္လွ်က္ ၾကည္ႏူးက်ီစယ္ဟန္ေတြလည္း
မလြတ္ေစရ။ မဂၤလာေရခဲမုန္႕ကုိ အျပန္အလွန္ ခြံ႕ေကၽြးၾကသည့္
ကယုကယင္ပုံရိပ္ေတြလည္း ပါေသးသည္။ ၿပီး… ကိတ္မုန္႔တစ္တုံးတည္းကုိ
ႏႈပ္ခမ္းခ်င္းနီးကပ္စြာ ခြံ႕ေကၽြးလွ်က္ ႏွစ္ေယာက္ၿပိဳင္တူ ကုိက္ျပလုိက္ေသးရာ
ေဒၚေလးတုိ႔ခင္မ်ာ ဗီဒီယုိတိတ္ေခြကုိပင္ ေသခ်ာမၾကည့္ႏုိင္အား။ တက္ညီလက္ညီ ..
ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ေနေတာ့လွ်က္….
“ဟယ္… ပိတ္၊ ပိတ္..၊ အဲဒီ တီဗြီႀကီးကုိ ပိတ္လုိက္ၾကစမ္း”
“ရွက္စရာ ေကာင္းလုိက္တာေနာ္ ဟင္း။ ဘယ္လုိ အရွက္နည္းတဲ့ ဟာေတြနဲ႔ လာေတြ႕ေနရလည္း မသိေတာ့ဘူး….”
အေနာက္တုိင္း သတုိ႔သမီး၀တ္စုံ၊ ရင္စည္းဂါ၀န္ရွည္ ၀တ္မည္ဆုိကတည္းက မႏွစ္မ်ိဳ႕ႏုိင္ခဲ့တာေတြႏွင့္ ေရာေႏွာစုေပါင္းကာ တမဲတရြဲ႕ ေကာင္းခ်ီးေပးလုိက္ၾကသည္မွာ သတုိ႔သမီး မ်က္၀န္းမွာ မ်က္ရည္ၾကည္
သီသီေ၀့ရသည္အထိပင္။ ေဖေဖ့ကုိေတာ့ အစ္ကုိႀကီးရယ္လုိ႔ ေဒၚေလးတုိ႔
လန္႔ရွိန္ေကာင္းသည္ရယ္လုိ႔ တုိင္တန္းမိၾကေသးသည္။
“…တုိ႔မ်ားေခတ္ကေတာ့
အေရွ႕ခုနစ္အိမ္၊ အေနာက္ခုနစ္အိမ္ အသိမွတ္ျပဳရင္ပဲ ပုဆုိးတန္းတင္
အၾကင္လင္မယား အရာ ေျမာက္တာပဲ။ ခုလည္း ျမန္မာ့ဓေလ့ထုံးတမ္းဥပေဒမွာေတာ့
ဒီအတုိင္း ရွိေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ေခတ္က ဥပေဒ လုိက္မမီေအာင္
ရွဳပ္ေထြးလြန္းေတာ့ လက္ထပ္စာခ်ဳပ္လည္း ခ်ဳပ္ၾကရတာပဲ။ တျခားအဆာပလာေတြနဲ႔လည္း
ဇာခ်ဲ႕ၾကတာပဲ။ အဲဒါေတြ လုိက္ေျပာေနရင္ ဆုံးမွာ ကုိ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
နင္တုိ႔ပဲ ေမာမွာပဲ”
ေဖေဖ့စကားက
ဘယ္သူ႕ဘကကုိ္လုိက္ေျပာမွန္းကုိ မသိေပမယ့္ ေဒၚေလးတုိ႔ႏွစ္ဦးသာ
ေလသံေလွ်ာ့သြားၾကတာက အျမတ္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဒါေတာင္…
“အင္း ေနာက္ဟာေတြလက္ထက္က်ရင္ ဘယ္လုိလာၾကဦးမယ္ မသိဘူး။ ရင္ေလးတယ္”
…ေျပာျဖစ္ေအာင္ ေျပာလုိက္ၾကေသးသည္။
“ ပူမေနစမ္းပါနဲ႔။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ နင္တုိ႔၊ ငါတုိ႔က ေသၿပီ”
ေဖေဖက ရယ္ဟဟ ဆုိခဲ့ေသးသည္။
ဒါေပမယ့္ ေဖေဖေရာ၊ ေဒၚေလးတုိ႔ေရာ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနဆဲမွာပင္ ကၽြန္မ၏
သားေတာ္ေမာင္က အရြယ္ေရာက္လာခဲ့ေတာ့တာျဖစ္သည္။
“ေမ့ကုိ ဧည့္သည္တစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ေပးရဦးမယ္”
အေျပာက ေနာက္က်ေသးသည္။ လူကျဖင့္ အိမ္ေပၚေရာက္ေနၿပီ။ ရုပ္ရည္ကေလးက
ႏုႏုမ်စ္မ်စ္၊ စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ကေလး။ မ်ိဳးရုိးပညာ ေခမယ့္သူေလးေတာ့
မဟုတ္တန္ရာ။ ခမ်ာ အေနမခက္ေစရန္ ေဖာ္ေရြစြာ ဖိတ္ႀကိဳမိသည္။ အခန္းေထာင့္က
ခရီးေဆာင္အိတ္တခ်ိဳ႕ကုိ အျမင္မွာေတာ့ သားကုိ မ်က္ေမွာင္ခ်ီမိၿပီ။
“သား တစ္ခါတည္း ခုိးလာတာလား”
ခုမွ ေက်ာင္းၿပီးစ၊ ဒီပလုိမာသင္တန္းတစ္ခု တက္ေရာက္ေနဆဲ သားအတြက္
ႏွေမ်ာ၀မ္းနည္းစိတ္တုိ႔ျဖင့္ ဆုိ႔ၾကပ္ေနဆဲ သားကေတာ့ အေမ့ျဖစ္အင္ကုိ
ရယ္လုိ႔သာေနသည္။
“အလည္လုိက္လာတာပါ ေမေမရဲ႕။ ေမေမ့သားက အဲေလာက္မုိက္ပါ့မလား”
‘ဒါဆုိ သူ႕ကုိ ဘယ္မွာ တည္းခုိင္းရင္ ေကာင္းမလဲ”
သားက ေပါ့ပါးစြာ…
“ဒီမွာပဲေလ။
သားတုိ႔အိမ္မွာပဲ တည္းမွ ျဖစ္မွာေပါ့ ေမေမရဲ႕။ တျခားမွာ တည္းဖုိ႔ သူ႔မွာ
အသိအကၽြမ္းမွ ဒီၿမိဳ႕မွာ မရွိတာ။ တည္းခုိခန္းတည္းရေအာင္လည္း
မိန္းကေလးတစ္ေယာက္တည္း ဆုိေတာ့…”
ရင္ဖိရင္းသာ ဖိေနရေတာ့သည္။ သူကေလး သည္ခရီးကုိ တစ္ေယာက္တည္းေရာက္လာတာ
မိဘေတြသာသိလွ်င္ေတာ့ ရင္က်ိဳးမည္။ သားႀကီး၏ အေျပာအရေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔
ကမ္းေျခခရီးထြက္မယ္ ေျပာလာခဲ့သည္ ဆုိပဲ။ အမွန္တကယ္ ကမ္းေျခခရီးထြက္သြားေသာ
သူငယ္ခ်င္းေတြႏွင့္ အျပန္ဆုံရန္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ခ်ိန္းထားရစ္ခဲ့သည္ဟု
ဆုိပါသည္။ ကၽြန္မထိတ္ခနဲ သတိရသြားသည္။
“ သားေရာ… သူတုိ႔ၿမိဳ႕ကုိ အလည္ေရာက္ဖူးၿပီးၿပီ မဟုတ္လား”
သားက မကြယ္မ၀ွက္ ၀န္ခံေဖာ္ရေလသည္။
“သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ သြားတာပါ ေမေမရာ။ သူတုိ႔ၿမိဳ႕မွာလည္း သားသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ရွိတယ္ေလ။ အဲဒီ သူငယ္ခ်င္းအိမ္မွာ တည္းၾကတာ”
မိန္းခေလးကုိ တစ္လမ္းထဲရွိ သား၏ ညီမ၀မ္းကြဲေတြထံ ပုိ႔ေပးကာ ညအိပ္ေစရသည္။
အိမ္ခ်င္းကလည္း မေ၀းလွသည္မုိ႔ ကေလးမက ညအိပ္ရုံသာ ျပန္ကာ မုိးလည္းမွ
မုိးခ်ဳပ္အထိ သားႏွင့္မခြဲ။
“သားတုိ႔က လက္ထပ္ဖုိ႔အထိ ရည္ရြယ္ထားၾကတာလား”
သားက ၿပံဳးလုိက္သည္။
“ေမေမက သေဘာတူလုိ႔လား”
“ခုခ်ိန္မွာ ေမေမ့သေဘာထားက အေရးမႀကီးေသးဘူး မဟုတ္လား”
သားက ေခါင္းညိတ္ကာ…
“မေသခ်ာေသးပါဘူး ေမေမရာ။ ဘယ္လုိ ေျပာရမလဲ။ အဲ...သူေရာ…သားေရာ… တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ ေလ့လာေနၾကဆဲ ဆုိပါေတာ့”
ကၽြန္မ စိတ္တြင္းမွ ဘုရားတမိသည္။
သူတုိ႔ကေတာ့ ဆုိင္ကယ္တစ္စီးျဖင့္ ၿမိဳ႕လုံးပတ္ကာ တစ္ေယာက္၏ သေဘာအထာကုိ တစ္ဦးက အကဲစမ္းေနၾကသလားမသိ။
“ႏြယ့္သားေလး မိန္းမရေနၿပီလား”
ဘယ္ကစလုိ႔ ရွင္းျပရမလဲေတာင္မသိေတာ့။ ၿမိဳ႕ငယ္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးမွာ သူတုိ႔
ႏွစ္ေယာက္ကုိ သတိမထားမိသူလည္း မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ဘယ္သူ႕ေရွ႕မွ
မေရွာင္ပဲ ႏြယ့္တုိ႔ကုိေတာင္ ဒက္ဒီ၊ မာမီ ေခၚေနျပန္ေသးရာ သားတုိ႔အေဖပါ
အေနခက္ရေတာ့သည္။ ကၽြန္မ၏ ေဒၚေလးတုိ႔လည္း သည္တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ သူတုိ႔
အသည္းေက်ာ္ ေျမးႏွင့္ ပတ္သက္ေနၾကလုိ႔ပဲလား မသိ။ ျပစ္တင္ကဲ႔ရဲ႕ရန္ သတိမရၾက။
ႏွာေစးေနၾကတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။
ထုိမိန္းခေလး ၿမိဳ႕သုိ႔ျပန္သြားၿပီး တစ္ႏွစ္မျပည့္မီ သူမ၏
ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းသတင္း ေရာက္ရွိလာေသာအခါ သားက တက္တစ္ခ်က္ေခါက္ရုံမွ်ျဖင့္
ၿပီးေပ်ာက္ေက်နပ္သြားခဲ့ေသာ္လည္း ႏြယ္တုိ႔ကေတာ့ တစ္ခါတစ္ရံ သူကေလးကုိ
အလြမ္းေငြ႕ေငြ႕ႏွင့္ ေအာက္ေမ့ေနမိေသးသည္။ ။
သတုိး
No comments:
Post a Comment
စိတ္ထဲ ခံစားမိသလုိ မွ်ေ၀ေျပာျပခဲ့ပါဦး...။