Wednesday, August 31, 2011

အေ၀းက ရြာကေလး



                     ရြာကုိ ျပန္မေရာက္ျဖစ္တာ ၾကာလွၿပီ။ ၾကာဆုိ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္နီးပါးပင္ ရွိေတာ့မည္။ 

                     ဒီတစ္ေႏြ  ရြာျပန္လုိက္ဦးမည္။ သီတင္းကၽြတ္ရက္မွာ ရြာျပန္ကာ လူႀကီးေတြကုိ ႏႈတ္ဆက္ ကန္ေတာ့ဦးမည္။ စိတ္ကူးမွာေတာ့ ရြာကုိ မၾကာ မၾကာ ျပန္ေရာက္ေလ့ၿမဲပင္။ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ တစ္ေခါက္တစ္ေက်းေတာင္ ျပန္မေရာက္ ျဖစ္ခဲ့ေပ။

                        ျပာမေလာ့ျမစ္နံေဘးက ေရတစ္ပုိင္း၊ ကုန္းတစ္ပုိင္းရြာကေလး…။

                       ျပာမေလာ့ျမစ္မဆီ တုိး၀င္စီးဆင္းေနေသာ ေရေက်ာ္ေခ်ာင္းကေလးကုိ ရီးေလးခုိကာ ေခ်ာင္း၏ ကမ္းနဖူးကုိ ေမးတင္ထားသည့္ ရြာကေလး…။

                         ေရစုန္ ေရလွည့္သင့္လွ်င္ အိမ္ေရွ႕ ေရဆင္းတံတားမွ ခပ္တက္ျပင္ရုံႏွင့္ ျပာမေလာ့ ျမစ္မႀကီးဆီ ခဏခ်င္းေရာက္ႏုိင္ေလသည္။ သေျပေ၀ဟု ေခၚေသာ္လည္း ရြာမွာ သေျပပင္ တစ္ပင္မွ မရွိပါ။ ရုိးသားေသာ မိရုိးဖလာ လယ္သမားႀကီးေတြ ရွိၾကသည္။ ပုဇြန္တန္းခ်သူေတြလည္း ရွိသည္။ ငါးသေရာက္ ပုိက္ေလွကေလးေတြလည္း ရွိသည္။ မုိးက်လွ်င္ေတာ့  ထြန္တုံးတစ္ဖက္၊ ခပ္တက္တစ္ဖက္ျဖင့္ သူတုိ႔ေတြခမ်ာ အနားမရႏုိင္ၾကရွာ။ ငါးဖမ္းေလွကေလးမ်ားအတြက္ ေၾကြးေဟာင္းေပး၊ ေၾကြးသစ္ယူ စနစ္ေၾကာင့္  အားထားေနရေသာ ရြဲဒုိင္( ငါး၊ ပုဇြန္ အ၀ယ္ဒုိင္ေလးေတြ) လည္း ရွိေသးသည္။

                       ရြာဦးမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းရွိသည္။ စာသင္ေက်ာင္း ကေလးကေတာ့ ရြာလည္ ေခ်ာင္းကမ္းနဖူးမွာ တည္ရွိတာ ျဖစ္ပါသည္။  အရပ္မ်က္ႏွာ ပတ္ခ်ာလည္မွာေတာ့ ေငြလႊာျပင္ေရေဖြးေဖြးၾကားမွာ စိမ္း၀ါေရာင္ ပ်ိဳးခင္းမ်ား၊ စိမ္းျမရင့္စုိေသာ စုိက္ပ်ိဳးၿပီးစ စပါးခင္းမ်ားကုိ ျမင္ရႏုိင္သည္။ ေဆာင္းလလည္ေရာက္လွ်င္ေတာ့ ေရႊေရာင္ ကမၺလာလႊမ္းေသာ တျပန္႔တေျပာ ေမွ်ာ္ေမာမဆုံးေတာ့သည့္ စပါးခင္းႀကီးေပ။

                        သီတင္းကၽြတ္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ သူတုိ႔ဆရာ ၿမိဳ႕သုိ႔ျပန္ေလတုိင္း သူ႕ေက်ာင္းသားေတြက တခုတ္တရ မွာတတ္သည္မွာ…

" ဆရာ ျမန္ျမန္ ျပန္လာခဲ့ေနာ္။ စပါးဖုံး ဖဲ့စားဖုိ႔ အမီေလ။ ဆရာေနာက္က်ေနရင္ စပါးဖုံးေတြ ရင့္သြားေတာ့ စားမေကာင္းေတာ့ဘူး"

                   သူတုိ႔၏ဆရာက စပါးဖုံး ႀကိဳက္သည္ဟု သူတုိ႔ စြဲမွတ္ယူဆၾကေလသည္။ တကယ္ေတာ့ ၀ါ၀င္းေအာင္ျမင္ေသာ စပါးႏွံတစ္ခက္ျဖစ္မလာခင္ အႏွံႏုႏုကေလးသည္ ႏူးညံ့ခ်ိဳျမလြန္းလွတာမို္႔ စားဖူးသူတုိင္း ႀကိဳက္ၾကပါသည္။ ဖုံးတုန္း လုံးတုန္း တန္ေဆာင္မုန္းဟု ဆုိၾကေသာ္လည္း သက္ငယ္စပါးတုိ႔ကေတာ့ ေတာ္သလင္း၊ သီတင္းကၽြတ္မွာပင္ စပါးဖုံး ေပၚေလၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔လယ္ကြက္ထဲမွာ စပါးဖုံးဖဲ့စားးတာကုိ သိလွ်င္ မည္သည့္လယ္သမားကမွ သီးမခံခ်င္ၾကပါ။ သည္ စပါးတစ္ႏွံျဖစ္လာဖုိ႔ သူတုိ႔တေတြ တစ္မုိးလုံး ေခၽြးတလုံးလုံးျဖင့္ ကြဲႏြားႏွင့္ ဖက္ရုန္းခဲ့ရတာ မဟုတ္လား။

"ေဟး..။ ဆရာ ေခ်ာင္းဆုိးေနတယ္။ စပါးဖုံး မစားေတာ့ဘူး။ မင္းတုိ႔လည္း စပါးဖုံး ဖဲ့မစားၾကနဲ႔ကြာ"

                   စပါးတစ္ႏွံအတြက္ ရင္းႏွီးေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့ သူတုိ႔ အေဖ၊အေမမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ ရင္းႏွီးေပးဆပ္မႈေတြအေၾကာင္း သူက တျပန္ ရွင္းျပေနမိျပန္ပါသည္။

                   ကေလးေတြက ေက်ာင္းတက္ဖုိ႔ထက္ ပုိက္ေလွလုိက္ဖုိ႔ ပုိလုိ႔ စိတ္၀င္စားၾကသည္။ မဟုတ္လွ်င္လည္း ေခ်ာင္းစပ္က ဓနိပင္တန္းေတြမွာ ပုဇြန္ငုတ္စမ္းၾကမည္။ စုိက္လုိ႔ ပ်ိဳးလုိ႔ ၿပီးခ်ိန္ေတြဆုိ  လယ္ကြက္ေတြထဲမွာ ငါးမွ်ားတံကုိင္းေထာက္ႏုိင္ေသးသည္။

                   ဇြန္လဆန္းခ်ိန္ထိ ေက်ာင္းအပ္မည့္ ေက်ာင္းသားေတြ တစ္ေယာက္စ ၊ ႏွစ္ေယာက္စ ထက္မပုိ။ ေက်ာင္းဆရာေလးမွာ ေရဆင္းတံတားထိပ္ထြက္ထုိင္ကာ…

“ ဗ်ိဳး ဦးေထာ္။ ေက်ာင္းအပ္ လက္ခံေနၿပီေနာ္။ ခင္ဗ်ား ကေလးေတြကုိ ေက်ာင္းလာ အပ္ဦး။ အနားမွ ဘယ္သူေတြ ရွိေသးလည္း။ ကုိၾကည္တုိ႔၊ မခင္တုတ္တုိ႔….။ လက္လွမ္းတမီ ေျပာလုိက္ပါဦး”
“အာ.. ဆရာ ဘယ္တုန္းက ျပန္ေရာက္တာလဲ။ အပ္မယ္ဆရာ။ ဒီေရေသရက္မွ ေငြရမွာမုိ႔…  “
“ခင္ဗ်ားေရေသရက္ကုိ ေစာင့္ရဦးမွာလားဗ်ာ။ ၿမိဳ႕မွာဆုိ ေက်ာင္းေတာင္ တက္ေနရၿပီ။ ဒီေန႔ လာအပ္လွည့္ပါ။ က်ဳပ္ေစာင့္ေနမယ္”
“ဟုိ… ဆရာ”
“သိပါတယ္။ ေငြက ခင္ဗ်ား ေရေသရက္မွ ေပး။ ကေလးေတြကုိေတာ့ ဒီေန႔ပဲ ေက်ာင္း လာအပ္လုိက္ေတာ့ ဟုတ္လား”
“ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့။   အဲလုိဆုိလည္း လာအပ္မယ္ ဆရာ.. ဟီး”

                   ရြာကေလးမွ ေျပာင္းလာခဲ့ၿပီး ေနာက္ပုိင္း တခါတရံေတာ့ အဲသည္ လူေတြႏွင့္ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ အမွတ္မထင္ ျပန္ေတြ႔ရတတ္ပါသည္။ ရြာ၏ သာမႈ၊ နာမႈ အေၾကာင္း ရြာကလူေတြအေၾကာင္း အခ်ိန္ရသေလာက္မွာ အလုအယက္ ေမးျမန္းရသည္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ သူ စာသင္ေပးခဲ့ဖူးသည့္ သူ႔ေက်ာင္းသား တပည့္ေဟာင္းမ်ား အေၾကာင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ရြာလုံးမွာ သူ စိတ္အ၀င္စားဆုံးႏွင့္ သတိအရဆုံး၊ အလြမ္းရဆုံးသူေတြမွာလည္း သူတုိ႔ေတြသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါေပမယ့္ ခုေန ျပန္ေတြ႕လွ်င္ ဘယ္လုိလုပ္ မွတ္မိႏုိင္ပါေတာ့မလဲ။

                   သူတုိ႔တေတြထဲက တခ်ိဳ႕သည္ ခုေလာက္ဆုိလွ်င္ အသက္ အစိတ္၊ သုံးဆယ္ ၀န္းက်င္ အိမ္ေထာင္ရွင္ ကေလးမိဘေတြပင္ ျဖစ္ေနၾကေတာ့မည္။ သူတုိ႔၏ ရြာေက်ာင္းေလးမွာ သူ… စာသင္ေပးခဲ့စဥ္က သူတုိ႔တေတြဟာ အသက္ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္၀န္းက်င္ ေလးတန္းေက်ာင္းသားေတြ…။ သူတုိ႔ အတြက္ေတာ့ စတုတၳတန္းၿပီးတာႏွင့္ မူလတန္းၿပီးဆုံးၿပီ ျဖစ္သလုိ တစ္ဘ၀စာ ပညာေရးလည္း ၿပီးဆုံးၾကရသည္ပင္။

                   သည္စဥ္ကေတာ့ သူ႕မွာ သူတုိ႔အတြက္ အားမလုိ အားမရစြာ ဆူပူျပစ္တင္ခ်င္ခဲ့မိသည္။

“ကၽြႏု္ပ္သာ ဆရာ၀န္ႀကီး တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာလွ်င္”
“ ကၽြန္ေတာ္သာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာလွ်င္”

                   က်ပမ္းစကားေျပာၿပိဳင္ပြဲကေလးေတြ အခ်ိန္ရတုိင္း က်င္းပျဖစ္ခဲ့ကာ ကေလးတုိ႔၏ စိတ္ကူးအေတြးႏွင့္ ႏႈတ္မႈစြမ္းရည္ကုိ တုိးတက္ေစလုိသည္သာမက ပညာကုိ တမ္းတမ္းမက္မက္ လုိခ်င္ဆႏၵရွိလာၾကေစရန္ ရည္ရြယ္ခဲ့ဖူးသည္။ ဒါေပမယ့္…

“သားက ဒီႏွစ္ၿပီးရင္ ေက်ာင္းထြက္ၿပီး အေဖ့ ငါးသေရာက္ေလွမွာ ခဲသီးပစ္လုိက္ရမယ္ ဆရာ။ အငယ္ေကာင္ေတြလည္း ရွိေသးေတာ့ အေဖက ၿမိဳ႕ေက်ာင္းကုိ မပုိ႔ႏုိင္ေတာ့ဘူး ေျပာတယ္”

                   ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြသာမက အခါအားေလ်ာ္စြာ ဖခင္၏ ငါးသေရာက္ေလွမွာ ခဲသီးပစ္လုိက္ရတတ္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္း ခဏ ခဏ ပ်က္တတ္သည့္ ေကာင္။ သူ႕နာမည္က သန္းထုိက္ဦးျဖစ္သည္။ သူတုိ႔မွာ ေမာင္ႏွမေတြလည္း မ်ားလွသည္။ ဒီေက်ာင္းမွာပင္ လွမင္းႏုိင္၊ မုိးေဆြ၊ ထြန္းထြန္းေအာင္…အတန္းစဥ္အလုိက္ ရွိသည္။ ညီအစ္ကုိ ေလးေယာက္ေအာက္မွာ မိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္က ေက်ာင္းေနအရြယ္ မေရာက္ၾကေသး။

“ သားက ဗလေကာင္းေတာ့ လာမယ့္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ ကၽြဲေက်ာင္း ေနာက္လုိက္က်င့္ ၿပီးရင္ ထြန္တုံးကုိင္ႏုိင္မွာ ဟဲ…ဟဲ”
“သမီးကေတာ့ ထမင္းခ်က္၊ ကေလးထိန္း ဟီ..ဟီ”

                   ကေလးတစ္ဘက္ႏွင့္ ေက်ာင္းတက္လာတတ္သည့္ ခင္မာ၀င္းကေတာ့ အၿမဲ ရယ္ေမာမပ်က္ပုံဟန္ကေလးႏွင့္ပင္။ ေမာင္ႏွမတေတြ တသီတတန္းႀကီး ဗုံစီၿပီး ေက်ာင္းကုိ ခ်ီတက္လာတတ္တုိင္း ႏုိ႔ခြဲၿပီးစ ေမာင္ငယ္ေလးကုိ ခါးထစ္ခြင္လွ်က္ တြဲလြဲပါလာတတ္ျပန္တာ။

“ညည္းတုိ႔ ေမာင္ႏွမ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္လည္း”
“ဖုိးခ်ိုဳေလးပါဆုိ ငါးေယာက္”
“အား…မ်ားလွခ်ည္လား”
“ခု အေမ့ဗုိက္ထဲမွာ တစ္ေယာက္ ရွိေသးတယ္”
“ေဟ..”

                   မၿပံဳးပဲ မေနႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း သူတုိ႔အစား ေမာလုိက္တာ။

                   ေက်ာ္လြင္တုိ႔၊ ေဆြလင္းတုိ႔၊ ေဇာ္ေဇာ္ႏုိင္တုိ႔ တေတြကေတာ့ စာေတာ္ၾကသည္။ မိန္းကေလးေတြထဲက ခင္ခ်ိဳ၀င္း၊ ေအးေအးေမာ္…။ ေက်ာင္းစာမွာ စိတ္၀င္တစား ရွိတတ္ၾကတဲ့ သည္ကေလးေတြသည္ မိဘကသာ ပညာေရးကုိ အားေပးခဲ့လွ်င္ အတုိင္းထက္ အလြန္ေပ။ သုိ႔ေသာ္…

“ မိန္းကေလးဆုိတာ စာတတ္ရုံ၊ အတြက္ အခ်က္လည္ရုံဆုိ ေတာ္ေလာက္ၿပီတဲ့။ သမီးက ၿမိဳ႕ေက်ာင္းမွာ သြားေနၿပီး ဆရာတုိ႔လုိ ရြာေက်ာင္းမွာ ဆရာမ ျပန္လုပ္ခ်င္တာ”

                   ပညာ၏ အသီးအပြင့္ကုိ သူတုိ႔တေတြ မခံစားဖူးၾကဟု ထင္သည္။ ပညာတတ္လည္း ထူးပါဘူးဆရာရယ္ ဟု အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ေသာ သံတူေၾကာင္းကြဲ စကားေတြကုိ သူတုိ႔ထံမွ မၾကာခဏ ၾကားရေလ့ရွိတတ္သည္။ တခါတရံ တစ္ရြာလုံးမွာ တစ္ဦးတည္းေသာ ပညာတတ္ကေလးျဖစ္သည့္ ေက်ာင္းဆရာေလးကုိပင္ ခႏုိးခနဲ႔ ဆုိကဲ့ရဲ႕ခ်င္တတ္ေသးသည္။

“ဆရာေလးတုိ႔ရတဲ့ လခေလာက္ေတာ့ က်ဳပ္တုိ႔ျမစ္ထဲ ခဲသီးတစ္ပစ္စာပဲရွိတယ္ဗ်”

                   ေထာင္းခနဲ ေဒါသစိတ္ကုိ ပင္ပမ္းတႀကီး မ်ိဳခ်ေနရသည္။ သူတုိ႔ ေစာ္ကားလုိစိတ္ႏွင့္ ဆုိၾကတာ မဟုတ္ပါ။ မ်က္ျမင္ခံစားမိသလုိ ရင္းႏွီးပြင့္လင့္စြာ ေျပာၾကတာသာ ျဖစ္ပါသည္။ သူတုိ႔ ေျပာတာလည္း ဟုတ္သလုိ ရွိေနတာပဲ မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ ျမင္သာတဲ့ လက္ငင္းအက်ိဳးေက်းဇူးကုိသာ သူတုိ႔က ဆုိလုိၾကတာ ျဖစ္သည္။ ပညာ၏ ေနာက္ကြယ္မွ လင္းပြင့္ေသာ အသိအေတြးႏွင့္ ၿမဲၿမံျမင့္ျမတ္သည့္ အျပဳအမူေတြအေၾကာင္း သူတုိ႔ နားလည္ေအာင္ ဘယ္လုိရွင္းျပရပါ့။ ေငြေၾကးဥစၥာ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မႈႏွင့္ အသိအျမင္တုိးတက္က်ယ္ျပန္႔ေသာ ဘ၀အေနတုိးတက္ျမင့္မားမႈဟာ မတူျခားနားေၾကာင္း သူတုိ႔ကုိ ေျပာျပခ်င္ပါသည္။

                   ခုေတာ့ သူ.. မေျပာျဖစ္ခဲ့သည့္ စကားေတြကုိ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္အတြင္းမွာ အေတြ႕အႀကံဳတုိ႔မွတဆင့္ ၾကားသိနားလည္ခဲ့ၾကၿပီး ထင္ပါသည္။

“ဆရာ့ တပည့္က ျမစ္ထဲမွာ ပုိက္ေလွတစ္စင္းနဲ႔ ငါးဖမ္းရတဲ့ အလုပ္ကုိ အေတာ္ေပ်ာ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာရယ္..။ ေရထဲ အလုပ္ေတြကလည္း ေလွဦးစုိ… စုိ၊ ေလွဦးေျခာက္… ေျခာက္တာပါပဲ။ ဒီႏွစ္ေတြထဲေတာ့ ငါးသေရာက္က လုံး၀ မတုိးသေလာက္ကုိ ျဖစ္လာေတာ့တာ။ ရာသီဥတုေတြကလည္း  ေဖာက္ျပန္လြန္းလွတာ မဟုတ္လား။ တစ္ေနကုန္၊ တစ္ညလုံး ျမစ္ထဲေမွ်ာေနလည္း ငါးတစ္ေကာင္မွ မရပဲ ဗလာတုိက္တဲ့ေန႔ေတြ မ်ားတာပဲ။ လယ္ထဲအလုပ္ေတာ့  ခုိင္းလုိ႔ကုိ မရဘူးရယ္။ သူမ်ားေတြ ႏုိင္ငံျခားမွာ အလုပ္သြားလုပ္ၾကတာ အဆင္ေျပတယ္ ဆုိေတာ့  တစ္ေယာက္ကစ တစ္ရာဆုိသလုိေပါ့။ သင္းကလည္း သြားခ်င္လွခ်ည္ရဲ႕ ဆုိလုိ႔ ရွာႀကံပုိ႔လုိက္ရတာပဲ။ တစ္ရြာလုံးလည္း မိန္းမ၊ ေယာက်္ား အကုန္ ႏုိင္ငံျခားပဲ ေျခလွမ္းခ်င္ေနၾကၿပီ”
…အဆင္ေျပတယ္သာ ေျပၾကတာပါ ဆရာရယ္။ ကုိယ္ေတြက ဘာပညာမွလည္း မတတ္ၾကေတာ့ ခုိင္းတာလုပ္ၿပီး ေပးသေလာက္ယူၾကရတာ ေနမွာပါ။ တစ္ဦးတစ္ေလေတာ့ စုိင္ေကာ္လုိ႔ ၿခံဳေပၚေရာက္တာရွိမွာေပါ့”
“ကၽြန္တာ္လည္း ထြက္ဖုိ႔ ျပင္ေနတာ ဆရာ။ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ အိမ္ေထာင္က်လုိက္ေတာ့ ရြာက မခြာႏုိင္ေတာ့ဘူး ဟီး”

                   ၀မ္းသာစရာ သတင္းစကားကေတာ့ ျပည္ပေရာက္ ရြာသားေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ရြာတြင္က်န္ရစ္သူ သူငယ္ခ်င္းရြာသားေတြ စုေပါင္းႀကိဳးစားမႈျဖင့္ ရြာလည္မွာ အလယ္တန္းေက်ာင္းေဆာင္သစ္ကေလး ခန္႔ခန္႔ထည္ထည္ ေပၚေပါက္လာႏုိင္ခဲ့တာပင္။

“ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တုန္းက မူလတန္းေက်ာင္းပဲ ရွိခဲ့ေတာ့ ပညာလည္း မူလတန္းကုန္ရုံ သင္ခဲ့ရတယ္ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ့္ သားသမီးေတြ လက္ထက္မွာေတာ့ အေျခခံပညာကုိ လူတန္းေစ့ တတ္ေစခ်င္မိတယ္”
“စိတ္မပ်က္ပါနဲ႔ကြာ။ မင္းတုိ႔တုန္းက မူလတန္းေက်ာင္းကေလးေတာင္ ခု.. အလယ္တန္းေက်ာင္း ျဖစ္လာၿပီပဲ။ ေနာက္ေတာ့ အထက္တန္းေက်ာင္း ျဖစ္လာဦးမွာေပါ့။ တစ္ဆင့္ခ်င္းေပါ့။ တျဖည္းျဖည္းေပါ့”

                    ဒါေပမယ့္ တျဖည္းျဖည္းဆုိတာ ေႏွးေကြးလြန္း မေနဘူးလား။ ခုခ်ိန္မွာ တစ္လွမ္းခ်င္းသြားေနရေသးလွ်င္ အမ်ားႀကီး ေနာက္က်က်န္ေနရစ္ေတာ့မွာ ျဖစ္သည္။ ဒါေပမယ့္ ေစာင့္ရမွာပဲ။ တစ္ဘ၀လုံးစာ ေစာင့္ဆုိင္းရင္း ေသလြန္သြားၾကရသူေတြေရာ… ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိေနႏုိင္မလဲ မသိ။

“မုန္တုိင္းၿပီးကတည္းက မုိးက မမွန္ေတာ့ဘူး ဆရာ။ လယ္အလုပ္က ရာသီဥတုကုိ မွီၿပီး လုပ္ရတာဆုိေတာ့ အပ်က္အစီးက တစ္ႏွစ္တစ္မ်ိဳး အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္  ပ်က္တာမ်ားေနတယ္။ ပဲတီစိမ္းကေလး ကယ္ေနလုိ႔။ ဒါေတာင္ ဒီႏွစ္မွာ တေပါင္းလႀကီး မုိးရြာခ်လုိက္လုိ႔ ပဲခင္းေတြ ပုိးက်တာ ကုန္လုေရာ…”

                   လူႀကီးပုိင္းေတြကေတာ့ ညည္းျငဴေနၾကရုံထက္ မပုိေတာ့ပါ။ လူလတ္ပုိင္းတခ်ိဳ႔ႏွင့္ လူငယ္မ်ားကေတာ့ လက္ရွိအေျခအေနမွာ မေရာင့္ရဲႏုိင္။ ရုန္ကန္တုိးထြက္ခ်င္ေနၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့…။

                       အင္း…တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ကုိ သူတုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္အိပ္မက္ေနခဲ့ၾကပါသည္။

“ ဆရာ ရြာကုိ အလည္ျပန္လာတာ ၀မ္းသာလုိက္တာ”

                   သူလည္း သူတုိ႔ေတြႏွင့္ ျပန္ေတြ႔ရတာ ၀မ္းသာပါသည္။ ဒါေပမယ့္…

                  သူ…ရြာႏွင့္ ကင္းကြာေနေသာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ႏွင့္ ႏႈိင္းစာလွ်င္  ရြာကေလးသည္ သိသာစြာ ေျပာင္းလဲထူးျခားမသြားေသးဘူး ဟုထင္သည္။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း ဘာမွ မတတ္ႏုိင္စြာ သည္အတုိင္း အိမ္ျပန္ခဲ့ရသည္ပင္။ ေနာက္ဘက္မွာ လက္ျပက်န္ရစ္ေသာ ရြာကေလးကေတာ့ သူ႕အာရုံထဲမွာ ၿငိတြယ္လုိက္ပါလာခဲ့သည္။               ။

                                                                                           သတုိး

2 comments:

  1. ေနာင့္ တုိ႕ ရြာေလး ကုိ သတိရမိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာင့္တုိ႕ ရြာမွာ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းတာ တစ္ခုက ပညာေရးနဲ႕ပါတ္သတ္ျပီး မိဘေတြက မရွိ ရွိတာနဲ႕ ရုန္းကန္ျပီး အားေပးၾကတယ္။ ပညာနဲ႕မဟုတ္ပဲ ျမိဳ႕မွာ အလုပ္သြားတဲ့ သူေတြထက္ ထုိင္သင့္တဲ့ ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႕ ျမိဳ႕မွာ အလုပ္သြားလုပ္ေနၾကတဲ့ သူ ေတြကို ရြာက ကေလးေတြက ပိုျပီး အားက် ၾကတယ္။ း)

    ေနာင့္

    ReplyDelete
  2. အဲလိုကေလးေတြရဲ႕ပညာေရးကို ဘယ္လိုျမွင့္တင္ႏိုင္ပါ့မလဲ အၿမဲေတြးမိတယ္။ တခ်ိဳ႕ကအားေပးခ်င္ေပမယ့္ ေန႔တဓူဝ အလုပ္ေတြၾကားထဲမွာ ကေလးေတြရဲ႕ပညာေရးကို မလုပ္ေပးႏိုင္ၾကဘူး။ ပညာေရးကိုစိတ္ဝင္စားလာေအာင္ မျဖစ္မေနေတာ့ ႀကိဳးစားေပးရမွာေပ့ါ။
    ခင္မင္ေလးစားလ်က္
    သဒၶါ

    ReplyDelete

စိတ္ထဲ ခံစားမိသလုိ မွ်ေ၀ေျပာျပခဲ့ပါဦး...။